MamaCamp

Som nybagt mor har din krop været igennem en helt utrolig proces, som har givet dig din skønne baby, men muligvis også har gjort dig usikker i egen krop eller bare givet et ønske om forandring. 

Uanset om du er førstegangsmor eller har et hus fuldt af børn, har din efterfødselskrop brug for samme opmærksomhed omkring at opbygge din styrke i core-muskulaturen (mave, ryg og baller). 

Dertil træner vi også styrke i overkroppen for i takt med at dit barn vokser, stiller det også højere krav til dig; hvordan du løfter og bærer. 

Træning

Når du er med på vores MamaCamp, får du den bedste træning til at blive stærkere og føle dig hjemme i egen krop igen. 

Derfor har vi sammensat forløbet omkring Pilates (reformer/matwork) og funktionel træning. Vi kommer til både at træne de små stabiliserende muskler og de store muskelgrupper. 

Du er sammen med maks 10 Mama's, hvilket gør, at der er tid til alle og du kan få dit fokus. 

Imens du træner, hjælper vi også med at holde øje med din baby og der er bl.a. sat en kravlegård op, hvor de kan hygge under opsyn - eller sove ved siden af. 

INVESTER I DIG SELV OG DIN SUNDHED, SÅ DU 

- Genoptræner en sund bækkenbund

- Styrker din core-muskulatur og dermed også træner stabilitet af bækken og ryg

- Genfinder et balanceret vejrtrækningsmønster, som giver mere ro og bedre søvn

- Opbygger generel muskelstyrke i kroppen og minimere hverdags-skavanker til fordel for overskud og kropsglæde 

Om du vil med på MamaCamp for at blive stærkere, ønsker et vægttab eller en kombination af de to, er der plads til dig, da vi både hjælper dig med træning og kost.  

Kostworkshops 

Når du er nybagt mor kan kosten også tit give udfordringer. Det kan nemlig være svært at holde fast i en sund og nærende kost, når man ikke sover så stabilt, er hjemme meget af tiden, eller netop ikke er meget hjemme. Dit barns rytme har også betydning for hvordan din hverdag hænger sammen og derved også din kost.

Det er jo desværre heller ikke alle som automatisk taber alt vægten når de ammer, selvom det ofte er det man hører. Og hvad med dem som ikke ammer?

I kostworkshopsne vil vi kigge på, hvordan du kan tilpasse din kost så den passer med din og dit barns rytme. Hvad enten du ønsker at opbygge muskelmasse, ønsker et vægttab eller gerne vil tilbage til en sund hverdag. I workshopsne er der plads til at se på den enkeltes udfordringer og mål og der vil være øvelser, som skal hjælpe dig til at finde frem til dine løsninger. Du vil få redskaber til at sammensætte din kost og til hvad du skal kigge efter når du handler ind, men også hvad du kan gøre når sliktrangen, udfordringer søvn eller glemsel dukker op.

Workshopsne er for alle uanset om du selv går meget op i din kost eller om du aldrig har givet det meget tanke tidligere.

Vi anbefaler, at du følger din læges vejledning ift. opstart. 

Du får:

Forløbet varer 8 uger og vi mødes til træning 2 gange om ugen (mandag og torsdag). Træningen er fra kl. 11.15 - 12.15 og forgår i vores holdsal.

I løbet af forløbet er der 4 kostworkshop. Her får du kropsscanning på INBODY vægt og samtale om kost. Vi mødes mandage kl. 12.15-13.15 med opstart i den første uge og herefter hver 14. dag.

Vi vil gerne hjælpe dig hele vejen, derfor tilbyder vi 30 min gratis sparring med både personlig træner og diætist efter endt forløb (denne tid skal bookes inden der er gået 3 uger efter endt forløb).

Hvornår

I 2022 har vi holdopstart

Mandag d. 25. april
Tilmelding online

Mandag d. 5. september
Tilmelding online

Pris

Din investering i dig selv: 2.495 kr.

Underviser

Personlig træner: Jana Lurhs

Klinisk diætist: Hannah Tolberg

Hvor

Rørvang 4 2620 Albertslund

Parkering

4 timers gratis parkering foran Fit & Sund.